Dzisiaj jest 26 cze 2017, 10:49

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24 lut 2016, 19:23 
Offline

Rejestracja: 24 lut 2016, 19:14
Posty: 2
Auto: JETTA A2 FLAIR
Silnik: pn?
Cześć !
Jest to mój pierwszy post na forum więc wypadałoby się przywitać !
Mianowicie.
Mam Jette A2 (1.6 gaźnik niby wersja flair po naklejach, ale z tego co czytałem to trochę mimo to się różni),
ale do sedna.
Mam w niej instalacje LPG i w momencie jak odpale na benzynie z początku jest ok chodzi stabilnie.
W momencie jak się nagrzeje pojawia się problem na gazie ma podwyższone obroty, a na benzynie pływa
do tego stopnia, że potrafi zgasnąć.
Oczywiście potem niema problemu z odpaleniem jej ponownie i szczerze mówiąc nawet nauczyłem się już tak jeździć,
ale od czasu do czasu jeździ nią moja dziewczyna dla której szokiem jest, że w pewnym momencie gaśnie auto i brak wspomagania
w sumie nawet niebezpieczne dla niej..
Jetta odwiedziła już mojego zaprzyjaźnionego mechanika (golfa 5, 1.9tdi robi mi cały czas i jestem zadowolony)
który czasowo rozwiązał ten problem tym, że wyczyścił i uszczelnił gaźnik, ale problem wrócił jak bumerang.
Miałbym prośbę do dłuższych użytkowników jett o jakieś sugestie na co zwrócić szczególną uwagę i jeżeli ktoś bym mógł mi podesłać w pdf książke "Sam naprawiam golf 2/jetta" to byłbym wdzięczny. Przed jettą jedyną rzecz jaką rozbierałem bez żadnego, ale były skutery dwusuwowe dlatego taka książka byłaby dla mnie strzałem w dziesiątke żebym chociaż miał pojęcie co i jak ;)
Podaje mail gdyby ktoś był uprzejmy podesłać mi to : zarazinski.jakub1@gmail.com
Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie sugestie :)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 25 lut 2016, 23:10 
Offline

Rejestracja: 15 lut 2012, 17:48
Posty: 52
Lokalizacja: Kutno
Auto: Jetta A2
Silnik: 1.6 PN:(
Książka poszła na maila , na pewno się przyda:)
Co do gaźnika ,sprawdzałeś wszystkie przewody od podciśnień ? Może warto je przejrzeć
pozdro


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 26 lut 2016, 01:30 
Offline

Rejestracja: 24 lut 2016, 19:14
Posty: 2
Auto: JETTA A2 FLAIR
Silnik: pn?
Sprawdzone było wszystko przez mechanika..
Ale na ile on to sprawdził to wie tylko on.
Dlatego prosiłem o książkę żeby samemu zacząć grzebać i do tego dojść.
Dzisiaj przejechałem się Jettą (zimowała w garażu) i niby było wszystko wporząsiu, ale na LPG :D
Na benzynie standard pływała, ale mimo to radość z jazdy była niesamowita :)
ps. dziękuje za książkę i od przyszłego tygodnia zaczynam grzebać przy gaziorku :)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 29 lut 2016, 18:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 mar 2010, 00:37
Posty: 639
Lokalizacja: Witkowice/ok. Częstochowy
Auto: jetta II coupe gl
Silnik: rf 1,6 2e2
Tel.: 660313581
Napiszę tak, żeby ogarnąć gaźnik pierburga potrzeba nie lada fachowca( sam takiego nie znalazłem, to się zabrałem za niego osobiście), jak byś był w okolicy czewki/radomska to wpadnij a coś się powinno ogarnąć ;)

Co do kwestii, jaki gaźnik, zrób foto bo to dopiero początek.

P.S. Jeśli ktoś Ci powie że gaz w pierburgu 2E2 da się wyregulować bez regulacji gaźnika to omijaj go szerokim lukiem, tu jest wszystko sterowane pneumatycznie i mechanicznie.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 01 mar 2016, 00:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2015, 01:24
Posty: 46
Auto: Jetta A1 SL coupe 1981
Silnik: 1,5 JB
Tel.: 510308702
do regulacji gaźnika przydałyby się nowe przewody, kopułka i świece, bo tylko wtedy będzie to 100% dobrze wyregulowany gaźnik, ale na Twoim miejscu regulacją zajmował się dopiero po sprawdzeniu wszystkich innych rzeczy

skoro problem znikł po czyszczeniu i pojawił się ponownie to może jest problem z brudem w układzie paliwowym, może warto by wymienić filtr paliwa, sprawdzić zbiorniczek przelewowy paliwa, wyczyścić dysze, komory w gaźniku (są fajne środki w sprayu do czyszczenia gaźników, rozbierasz pryskasz i się świeci), no i przy okazji sprawdzić węże podciśnienia

i takie pytanko teoretyczne z ciekawości:
teoretycznie instalacja gazowa sterowana jest poprzez osobny układ elektroniczny i używa gaźnika jedynie jako tunelu wtryskowego gazu, a raczej kolektora ssącego, dlaczego więc sprawny gaźnik jest przy niej niezbędny? zapewnia podciśnienie i dopływ powietrza do układu?

_________________
VW Jetta A1 SL 1981
VW Passat B1 L 1979
VW Carawelle T3 1987


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 01 mar 2016, 18:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 mar 2010, 00:37
Posty: 639
Lokalizacja: Witkowice/ok. Częstochowy
Auto: jetta II coupe gl
Silnik: rf 1,6 2e2
Tel.: 660313581
2E2 *wersja 72KM ( i jak się nie mylę 2e3 75KM) posiada podciśnieniowe sterowanie obrotami, wersje z klimą i automaty mają dodatkowe sterowanie poprzez zwiększenie obrotów po włączeniu klimy, czy biegu. Żeby wyregulować te bogatsze, naprawdę trzeba wprawy i cierpliwości.
Dodatkowo należy zważyć, że gaźniki najczęściej posiadają instalacje I i II generacji, co powoduje użycie miksera (bądź wersja na hardcorowa, wpięcie w filtr powietrza). Posiadając nieszczelność na gaźniku, bądź jakieś zatarcia, będzie problem z wyregulowaniem wolnych obrotów.

II sprawa jest taka, że występują jeszcze parowniki podciśnieniowe (ja taki posiadam), który dodatkowo jest sterowany panującym podciśnieniem pod przepustnicą gaźnika.

W przypadku "prostych" gaźników typu weber, etc, nie ma tu aż tylu podciśnień, etc. Tutaj nie ma takich problemow i jeśli tylko nie ma zatarć czy zbyt dużych luzów na przepustnicy to regulacja polega tylko na regulacji mieszanki.

Nie mieszajmy regulacji mieszanki powietrzno-paliwowej do regulacji całego gaźnika.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 03 mar 2016, 01:19 
Offline

Rejestracja: 15 lut 2012, 17:48
Posty: 52
Lokalizacja: Kutno
Auto: Jetta A2
Silnik: 1.6 PN:(
Fachowiec jest w łodzi jakbyś chciał( zależy ile km masz do łodzi) podobno ogarnia bez problemu , przynajmniej tak piszą internety:) Robił mi jeden gaźnik , ale jeszcze nie założony więc nie oceniam.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 04 mar 2016, 17:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 mar 2010, 00:37
Posty: 639
Lokalizacja: Witkowice/ok. Częstochowy
Auto: jetta II coupe gl
Silnik: rf 1,6 2e2
Tel.: 660313581
To że robił, to co najwyżej powymieniał uszczelki, podciśnienia, membranki a to dopiero połowa sukcesu. Dalszy ciąg zacznie się przy regulacji obrotów, mieszanki, itp, itd.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 05 mar 2016, 00:00 
Offline

Rejestracja: 15 lut 2012, 17:48
Posty: 52
Lokalizacja: Kutno
Auto: Jetta A2
Silnik: 1.6 PN:(
Dokładnie, ale można podjechać normalnie samochodem ,żeby poustawiał a że zostawiłem mu sam gaźnik to zrobił tylko to co mógł ,więc pewnie poprostu podjadę żeby zrobił resztę.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 08 mar 2016, 00:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2012, 22:36
Posty: 215
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Jetta A2
Silnik: 1.6 PN
jeśli to gaźnik 2ee to mam cały sprawny komplet

_________________
Moja jetta: viewtopic.php?f=54&t=6128


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 19 kwie 2016, 20:54 
Offline

Rejestracja: 04 paź 2015, 15:53
Posty: 16
Auto: Jetta MK2
Silnik: 1,6 LPG
Witam.Podpiąłem się pod temat bo szukam porady co jest grane z moim gażnikiem? Mam Jettę 1,6 PN z gazem gażnik 2ee.Przed wymianą uszczelki pod głowicą problem prawie nie istniał.Po wymianie byłem wymienić łącznik rur wydechowych.Po robocie Jetta nie chciała odpalić.Po kilkunastu próbach odpaliła .Nie mogłem od razu zlokalizować problemu bo wiadomo że fachman czekał aż odpalę i wypad.Od tamtego czasu kilka razy wywoływałem stan gorącego silnika ,gasiłem i czasami musiałem kilka razy kręcić aby załapał.Kilka dni temu synowi zgasła ot tak i odmówiła na dobre 10 minut .Piątek,główna ulica wiadomo co się działo.Sprawdzałem wężyki są ok.Wypinałem wtyczki i zapinałem i nic.Nie mam garażu a pod blokiem niewiele porobię przy tej pogodzie.Miał ktoś podobnie ewentualnie jakąś podpowiedż proszę.Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 22 kwie 2016, 09:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 mar 2010, 00:37
Posty: 639
Lokalizacja: Witkowice/ok. Częstochowy
Auto: jetta II coupe gl
Silnik: rf 1,6 2e2
Tel.: 660313581
A sprawdzaliście sondę?
Choć napiszę tak, jeśli "szpec" wymieniał głowicę to na pewno wywalił przewody z gaźnikiem. Kwestia jak to wszystko później dobrze popodpinał. I czy nie uszkodził jakiegoś podłączenia zarówno podciśnień jak i elektrycznego.

A jak to wszystko się objawiało przed wymianą głowicy?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 29 maja 2016, 17:34 
Offline

Rejestracja: 04 paź 2015, 15:53
Posty: 16
Auto: Jetta MK2
Silnik: 1,6 LPG
Witam ponownie.Poprzedni problem z gażnikiem rozwiązałem .Okazało się że niebieski czujnik płynu za 20 zeta padł.Od dwóch dni zaczęły falować obroty na benzynie w zależności od temperatury 400-2000 ,600-2400.Na gazie 2000-3000 stałe.Wężyki wymienione;bez zmian.Sprawdziłem kody błyskowe i wyszło 4432 czyli silniczek biegu jałowego.Proszę o podpowiedż jak go sprawdzić .Czytam drugi dzień i pęka mi głowa.Dziękuję barni za pomoc.Pozdrawiam

Dodano: 31 maja 2016, 11:10

Witam.Pomoże ktoś?Wczoraj testowałem zestawem do kodów błyskowych i wyszło 1232 czyli silniczek krokowy.W sobotę inny kod wczoraj inny .Podpowie ktoś coś?Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Post: 18 cze 2017, 22:43 
Offline

Rejestracja: 04 paź 2015, 15:53
Posty: 16
Auto: Jetta MK2
Silnik: 1,6 LPG
Witam ponownie.Tamte problemy ustąpiły po wymianie gażnika.Było dobrze do wczoraj.Zaczął gasnąć na wolnych obrotach na benzynie a po jakimś czasie dołączył gaz .Kody błyskowe nie wykazały błędu test urządzeń elektrycznych gażnika Pierburg 2ee też wypadł dobrze.Póki co skróciłem linkę gazu kilkoma paskami i jakoś jeżdżę.Macie jakieś podpowiedzi?Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Usuń ciasteczka witryny | Zespół administracyjny
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
[ Time : 0.158s | 16 Queries | GZIP : Off ]